Skapa.blogg.se

big daddy: misslyckanden under projektets gång

Jag la minst en dags arbete på att försöka bygga borren. Det gick åt skogen.

Jag köpte en plasthink (lång/hög). Sågade bort toppen och botten. Sågade ut fyra stycken avlånga trekanter. Sen började jag nita ihop dessa, plasten var för tjock så den ville inte riktigt böja sig tillräckligt, nitarna sjönk igenom, osv.

Jag köpte en liten/mini skruvdragare. Gjorde ett fäste och grepp för handen. Sen visar det sig att det går inte att fästa något på skruvdragaren så att det sitter kvar. Den är heller inte stark nog att snurra den misslyckade borren. 

Det är nog den största missen på detta projekt. Synd att kasta bort pengar också :/ 

Mindre misslyckanden har varit den ständigt ökade vikten, den är riktigt tung. Jag skulle också ha planerat in från början lyftringar, förankrade i strukturen för att lyfta dräkten, vid på- och avklädning. Lösningen blev ramen med handtagen som sitter under dräkten just nu.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blipp Blopp Comic filmnerd.blogg.se
RSS 2.0