Skapa.blogg.se

Big daddy WIP del 1

Jag har länge velat bygga en big daddy från spelet Bioshock. Nu är det dags, och nu är det igång.

Så ser den ut i spelet.

Jag köpte denna figur för att ha som referensmodell.

Här är en slags skala för att man ska få en uppfattning av storlek. Jag är ca 1.70m lång.
Stort cred till volpin, han är en stor inspiration. Hans Big Daddy är och kommer alltid vara fetast. :)

Första shoppingen avklarad. Basic stuff som silvertejp, trälim, bladkniv. Plus två par arbetarbyxor för 150kr styck. De ska användas till benen och armarna på Bouncer (som de också kallas).

Det här ska föreställa stommen. Detta är smalaste ställena på figuren. Utifrån denna ska jag bygga utåt. Viktigt att proportioner blir rätt i början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blipp Blopp Comic filmnerd.blogg.se
RSS 2.0